Головна
 
Рідне місто БуриньП`ятниця, 24.11.2017, 17:50



Вітаю Вас Гість | RSS
Головна
Меню сайту



Головна » 2009 » Червень » 27 » Скутеристи - права та обов'язки
Скутеристи - права та обов'язки
15:58
Вимоги до водіїв скутерів посилюються. Уже сьогодні вони мають їздити в мотошоломах, найближчим часом - отримати права, а з наступного року - зареєструвати свої ТЗ і проходити техогляд.

Тепер їздити в мотошоломах повинні не тільки мотоциклісти, але й водії та пасажири мопедів. Цю вимогу регламентовано п. 6.1 Правил дорожнього руху, зміненим згідно з Постановою Кабміну України № 876 від 01.10.2008 року. За порушення цього правила загрожує штраф 51-85 грн. (ч. 4 ст. 121 КоАП). (ч. 4 ст. 121 КпАП). Хоча водіїв у першу чергу повинна хвилювати НЕ сума штрафу, а особиста безпека - адже у випадку падіння шолом здатний захистити голову від травм.

Здати на права

Ще одне серйозне нововведення - мопеди, моторолери та інші двоколісні ТЗ з двигуном об'ємом до 50 см куб. або електромоторів потужністю до 4 кВт віднесені до нової категорії транспортних засобів - А1. Вона передбачена «Положенням про порядок видачі водійських посвідчень», затвердженого Постановою Кабміну № 511 від 20.05.2009 року. Це означає, що для управління вище ТЗ їх водіям необхідно мати права з відкритою категорією А1. Їх можуть отримати особи, які досягли 16-річного віку.

У ДАІ запевняють - перевіряти у скутеристи права категорії А1 почнуть тільки з 1 січня 2010 року.

Як пояснили нам в Департаменті ДАІ МВС України, порядок проходження навчання та отримання прав для керування мопедів та скутерів поки що розробляється. Але вже точно відомо, що людина, що має права з будь-якими категоріями (крім старої категорії А - з нею можна їздити на скутері), відкрити А1 або будь-яку іншу нижню категорію зможе тільки після:

* проходження 20-годинних курсів навчання управління новим ТЗ в автошколі та надання в ДАІ відповідної довідки з даної установи;
* пред'явлення підтвердження про те, що протягом останніх 12 місяців він керував ТЗ будь-якої з категорій, які вже відкриті в правах (для водіїв-любителів таким документом є техпаспорт, тимчасовий реєстраційний талон або доручення, а для професійних - довідка з місця роботи);
* здачі практичного іспиту з водіння в ДАІ на право керування ТЗ нижній категорії.

Якщо ж власник мопеда або скутера не має водійських прав, то йому потрібно пройти медкомісію і отримати відповідну картку, що підтверджує, що він фізично здоровий і може бути допущений до керування ТЗ. Далі необхідно записатися в автошколу, закінчити її, успішно здати у ДАІ теоретичний і практичний іспити. Тільки після цього йому видадуть права відповідної категорії. Як розповіли нам в Департаменті Державтоінспекції, можливо, що для отримання прав на керування скутерів водієві потрібно буде пройти не повний, а короткий теоретичний курс підготовки.

Обдзвонивши деякі столичні автошколи, ми з'ясували, що окремо відкрити категорію А1 поки не можна - ще немає відповідних навчальних програм. Також вдалося дізнатися, що не всі автошколи надають можливість отримати права категорії А1. Там же, де ця послуга існує, курс навчання складає 2,5 місяця, а вартість - в районі 2,5 тис. грн. Велика рідкість у таких автошколах скутери - як правило, там є тільки мотоцикли.
Їздити на мопеді і скутері без захисного мотошолома та у віці до 16 років заборонено.

Поставити на облік

Юридично працівники ДАІ має право вимагати від водіїв скутерів пред'явлення прав відповідної категорії з дня набрання Постанови № 511 в законну силу (документ є дійсним вже з минулого тижня).

Хоча в ДАІ заявили, що перевіряти наявність прав категорії А1 почнуть тільки з 1 січня 2010 року. Відповідно до Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» саме з цього часу запроваджується державна реєстрація мопедів, моторолерів та інших двоколісних ТЗ з двигуном об'ємом до 50 см куб. або електромоторів потужністю до 4 кВт. А раз подібні ТЗ реєструються, значить, кажуть в ДАІ, і водії повинні мати законні підстави на управління ними. Такими є права категорії А1. Власники скутерів можуть і не мати прав - доставити такі ТЗ для постановки на облік можуть водії, які мають відповідну відкриту категорію в правах.

На мопеди та скутери видаватимуть номери і техпаспорт, і їм доведеться проходити техогляд 1 раз на 2 роки.

Порядок реєстрації та проходження техогляду скутерів поки не розроблено, але, як розповіли нам в ДАІ, всі поставлені на облік двоколісні транспортні засоби з двигуном об'ємом до 50 см куб. або електромоторів потужністю до 4 кВт будуть вноситься у вже існуючу базу даних ТЗ. Швидше за все, для постановки на облік двоколісних ТЗ власники повинні надати документ, що підтверджує факт законності їх придбання.

Як їздити?

Згідно з розділом 6 правил дорожнього руху їздити на мопедах та скутерах дозволяється лише велосипедними доріжками, зазначеними дорожнім знаком 4.12. При їх відсутності необхідно рухатися по правій крайній смузі проїжджої частини, причому як можна ближче до узбіччі / бровки. А ось їхати в середньому або крайньому лівому ряду проїжджої частини, а також по тротуарах заборонено! Повертати наліво або розвертатися можна лише на дорогах, які мають не більше однієї смуги для руху в кожному напрямку і без трамвайної колії посередині. На всіх інших дорогах водії скутерів повинні переводити свої транспортні засоби по пішохідному переходу в напрямку, необхідному для подальшого руху.

Швидкість мопедів та скутерів, як і всіх інших ТЗ, в місті не повинна перевищувати 60 км / год (п. 12.4), а в житлових зонах, позначених знаком 5.31, на прилеглих територіях житлових будинків - 20 км / ч.

За матеріалами Всеукраїнського автомобільного порталу Автоцентр.UA
http://www.autocentre.ua/ac/Practice/Law/15180.html

Переглядів: 2213 | Додав: DeZ | Рейтинг: 3.0/1 |
Всього коментарів: 8
8  
Юрій, а Ви спробуйте не пропустити "іномарочку", яка з другорядної дороги на червоне світло несподівано вилітає перед носом скутера. І що на це Вам скажуть "продавці полосатих паличок"? Спочатку водій "іномарочки" пояснить Вам правила дорожнього руху, а потім, якщо виживете після пояснень водія "іномарочки" приїдуть ДАЙ-ці і добавлять пояснень. Повірте, за 10 років за кермом скутера на дорогах нашої країни я багато на що надивився.
А відносно терміну дії посвідчення категорії А1 так це не я придумав. Є Постанова Кабміну №511 від 20.05.09 і там зазначено зокрема, що всі хто не керує транспортним засобом понад 12 місяців повинні скласти теоретичний і практичний іспити. А скласти ці іспити без навчання на курсах навряд чи вдасться. Хіба, що за сало. За дуже великий шматок сала. І що виходить: немає машини є права рік не їздив - давай тебе позбавимо прав - іди учися. 20 років проїздив на "трициклі" (мотоцикол з боковим причепом) аз нового року я свої права можу засунути собі в будь-яке доступне місце. І така ситуація в більшості населення. А щеє проект доповнень до цієї постанови так там взагалі планують ввести термін дії будь-якого посвідчення водія (якщо не помиляюся мото 1 рік, інші -3 роки).
А стосовно мого попереднього висловлювання про жорсткий контроль за скутеристами то за 10 років я надивився як вони порушують правила, а більшість про них навіть уявлення не має і до яких наслідків це приводить. І бачив наслідки самостійного ремонту (на ходу відвалилося переднє колесо а водій залетів під колеса вантажівки). тож я з Вами Юріє згоден - краще ремонтувати скутер в сервісному центрі а ніж вдома з допомогою молотка зубила і якоїсь матері як це роблять деякі наші умільці. Та і взагалі, з 2010 ТЗ старіше за 5 років буде заборонено експлуатувати. доведеться і мені здавати на переробку свій 24 річний скут

7  
Quote
термін дії посвідчення водія категорії А1 має бути 1 рік, тобто обов'язкове щорічне навчання на спеціальних курсах
у скутеристів не має мізків чи вони тупі !? А на авто видавати права автоматом при покупці автомобіля,і одразу всім членам сім'ї і передавати у спадок!
Quote
за будь яке порушення правил дор руху вилучати (конфісковувати) без будь якого рішення суду мопед (скутер) і позбавляти права керування ТЗ на 2-3 роки
,оце правильно ! А то що ж виходить, автомобіліст збив людину і продовжує їздити, а скутерист їдучи по головній дорозі не захотів пропусти іномарочку, яка тихенько летить з другорядної - правильно забрати мопед і ще й морду набити!
Quote
за будь яке порушення правил дор руху вилучати (конфісковувати) без будь якого рішення суду мопед (скутер) і позбавляти права керування ТЗ на 2-3 роки
, а тут я не згоден! Треба заборонити самостійний ремонт мопедів і скутерів - тільки в сервісних майстернях і що тижня техогляд! Це вам не простий та надійний китайський чи то підвальний російський авто,і навіть не столітня "копєйка",яка під керівництвом бортового комп'ютера не заводиться,коли є маленька поломка - це мопед,з кучою різних механізмів,надвисокої складності!Скутер має надзвичайну потужнісь і швидкість,і не приведи господи наробить лиха, це вам не п'яний ДАЇшник Голуб, що зніс лавку та квітник перед хатою у людей - це скутерист з недокачаними колесами!
І коли виконати все вище перераховане,кожна скотина буде жити як людина! А проста людина...та пішла вона та людина,хто вона така ? Небагата,без зв'язків,не начальник...Бидло. Ходи пішки і не мішай нормальним машинкам їздити !Бо ти ніхто і твоє місце на цвинтарі... angry

6  
Я уже 10 років власник скутера. І цілком згоден з обов'язковою реєстрацією і навчанням водіїв мопедів (скутерів) на спеціальних 3-х місячник курсах. Крім того необхідно більш жорстко контролювати власників (водіїв) мопедів (скутерів). Наприклад я пропоную за будь яке порушення правил дор руху вилучати (конфісковувати) без будь якого рішення суду мопед (скутер) і позбавляти права керування ТЗ на 2-3 роки. Крім цього, термін дії посвідчення водія категорії А1 має бути 1 рік, тобто обов'язкове щорічне навчання на спеціальних курсах, здача теоретичного і практичного іспитів у ДАІ і отримання відповідного посвідчення водія. Враховуючи, що більшість скутерів (мопедів) б/у, то має бути обов'язковий технічний огляд даних ТЗ як мінімум 2 рази на рік. Або взагалі усі б/у-шки необхідно конфіскувати, так як це техніка викрадена в Японії (чи інших країнах) і завезена до нас (хто купує крадене сам стає співучасником злочину і в повній мірі несе відповідальність згідно кримінального кодексу).
Виконавши усе вище перераховане ми будемо жити в країні, де кожна людина живе як ЛЮДИНА!

5  
повний.............

4  
Супер, ледве назбирав на це китайське чудо, а тепер ще й це... surprised , цікаво може й велосипеди вже пора реєструвати? теж учасники руху!

3  
Хана...

2  
Як вам таке???

1  
Купив злидень китайського мопеда, а держава вже приготувалась і з нього останню потерту покришку відняти! Ех...
Я хочу жити в країні, де кожна людина живе як ЛЮДИНА!


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]


Форма входу

Календар новин
«  Червень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Пошук

Друзі сайту

                  Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



Copyright By BYM © 2017
Конструктор сайтів - uCoz